A mostani bejegyzés sorozatunk a Segway Ninebot rollert használók számára nyújt segítséget. A beszámoló sorozatban a leggyakrabban előforduló problémákat tárjuk fel, illetve olyan dolgokra szeretnénk rámutatni amik segítségével elkerülhetőek és orvoslhatóak a problémák a termék használata során.A kormányunk kotyoghat vagy kisebb holtjátéka lehet az idő elteltével és a rossz utaknak köszönhetően. Ezek az alábbiak ellenőrzésével karbantartásával orvoslhatóak.
Kormány kotyogás lehetséges okai
- Gumibak/gumipöcök elvesztése
- Csavarok kilazulása (Csavarrögzítő használata)
- Körmös rögzítő anya meglazulása
A fent felsorolt lépések betartásával, nagy valószínűséggel elkerüljük vagy helyre hozzuk a kellemetlenséget.
Nézzük is meg mire is kell figyelnünk, hogy ezt a zavaró tényezőt megszüntessük.
Gumibakok ellenőrzése, rögzítése
Kezdjük is az első lépéssel, amit célszerű még a rollerünk kézhezvételét követően ellenőrizni. Ha már rendelkezel ezzel a rollerrel és találtál kis gumi pöcköt a földön, aminek nem tudtad mi a szerepe vagy csak új tulajdonos vagy akkor ez a poszt mindenképpen segítség lehet számodra.
A kis gumibakok szerepe kulcsfontosságú szerepet játszik a kormány menetközbeni stabilitásában. Ha még nem ellenőrizted a meglétüket vagy most kaptad kézhez a rollered, akkor mindenképp vess egy pillantást rájuk. Elvesztésük esetén hosszanti irányba (előre-hátra) kotyogni fog a kormányunk, ami zavaró lehet.
Csukd össze a rollered fordítsd meg és a kormány alatt U alaknál megtalálod őket. Mindenképpen rögzítsd őket a kis imbusszal, célszerű a csavart kitekerni és csavarrögzítőt tenni a menetre, hogy ne tudjon fellazulni a csavarunk.
Ha elveszítettük akkor alternatív megoldásként benzincsőből a 6*12mm-es benzincső felel meg ennek a guminak, ami átmenetileg jó megoldás lehet, de az eredeti mérete 13mm. A weboldalunkon hívj minket vagy írj egy üzenetet és a kollégáink segítenek a termék beszerzésében.
A terméket itt találod: https://easy-go.hu/segway-ninebot-es2-gumibak-osszecsukogumi
Csavarrögzítő használta
A csavarrögzítő beszerzését érdemes még a rollerünk megvásárlásakor beszerezni, így később már nem sok gondunk lesz a csavarok folytonos ellenőrzésével. A hazai utak, járdák sajnos nem minden esetben a legjobb minőségűek, így a sok rázkódás következtében a kormányt rögzítő csavarjaink fellazulhatnak. Ezt a problémát az alábbi vagy hasonló csavarrögzítővel könnyedén el tudjuk kerülni.
Csavarok ellenőrzése
A bekarikázott részen 2-2 csavar találunk, melyek hajlamosak a kilazulására, ahogy említettem. Bár a későbbi modellek esetében a gyártó már csavarrögzítőt is használt, de még így is előfordulhat ez a zavaró tényező. A csavarok kitekerését követően, egy cseppnyit tegyünk a menetre, majd tekerjük vissza őket és készen is lennénk.
Az összecsukó mechanizmusunk érezhetően jobban mozog, mint még új korában?
Ha a képen látható fel és le irányu mozgásunk érezhetően nagyobb, mint a kezdetekben, akkor vélhetően a műanyag borításunk alatti imbuszok lazulhattak fel, melyek rögzítik az összecsukó mechanizmust.
Ehhez a két oldalt található piros fényvisszaverőt kell felhúznunk, fontos, hogy elég csak a felső egy harmadát felszednünk, így könnyen vissza tudjuk majd tapasztani. A másik két csavarunk egy-egy gumi pöcök alatt található.
Miután ezeket eltávolítottuk, az alábbi imbuszokat fogjuk látni, ezeket szintén érdemes csavarrögzítővel bekenni mielőtt meghúznánk őket, hogy legközelebb ne kelljen ezzel foglalkoznunk.
Mozog a roller kormánya? Holt játéka van? -> Körmösrögzítő anya meglazulása
Ebben az esetben a keréktől érezzük a kotyogást, függőleges irányban. Azonban, hogy ezt meghúzzuk egy speciális körmösfejű kulcsra van szükségünk. A kormányunk 2-2 már korábban említett csavarját kell elsőkörben kivennünk, így tudunk majd hozzáférni a körmösanyához.
Az elsőképen láthatjuk, a kormányoszlop eltávolítása után az alsó fedetlen részt. Alapvetően itt futnak a vezetékek a motortól és a világítástól a vezérlőnk felé.
Ezeket a csatlakozókat kell széthúznunk, hogy hozzáférhessünk az anyához. A második képen, látható a körmös anya, (ezen a képen már a motorkábelek nincsenek, mert a kerék is el lett távolítva, hogy jobban tudjuk szemléltetni az anyát. Alapvetően nem kell a vezetékeket eltávolítanunk a meghúzáshoz. Ha sikerült meghúznunk, akkor már csak össze kell raknunk a rolit és készen is vagyunk.
Ha segítségre van szükséged, akkor keress minket bizalommal és kedvező áron orvosoljuk a problémádat.